Marina Tsvetayeva ( 1892 - 1941 )



" ... Αγαπητέ Ράινερ, ο Μπορίς δεν μου γράφει πια. Στο τελευταίο γράμμα έγραψε : ο,τι δεν είναι θέληση μέσα μου είναι δικό σου και λέγεται Εσύ. Θέληση λέγεται η γυναίκα του κι ο γιός του που τώρα είναι στο εξωτερικό. Όταν έμαθα γι αυτό το δεύτερο εξωτερικό, του έγραψα : δύο γράμματα από το εξωτερικό -ξέχασε το. Δύο εξωτερικά δεν υπάρχουν. Εξωτερικό και εσωτερικό -ναι. Εγώ είμαι το εξωτερικό! Είμαι και δεν το μοιράζομαι."


Ρίλκε, κυρίως όμως οι Τσβετάγιεβα και Παστερνάκ, κάτι σαν ανεμοστρόβιλος σε εξέλιξη! Ειδικά οι σελίδες τους, περί ποιήσης.

 

 

Παστερνάκ, Τσβετάγιεβα, Ρίλκε: Η αλληλογραφία των τριών. Εκδόσεις Μεταίχμιο. 

επιμέλεια: Konstantin M. Azadovsky, Yevgeny Pasternak, Yelena Pasternak
μετάφραση: Σταυρούλα Αργυροπούλου, Γιώργος Δεπάστας
πρόλογος: Σούζαν Σόνταγκ  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις