26 Μαρ 2013

Γιώργος Μαυρογένης.

Πήγασος. Ακρυλικό. Συλλογή καλλιτέχνη.
Γεννημένος το 1928, ο πολύπλευρος κύπριος καλλιτέχνης έδειξε ήδη από τα μαθητικά του χρόνια το ιδιαίτερο ταλέντο του στη ζωγραφική και ως ενήλικας τίμησε με την πορεία του τα καλλιτεχνικά όνειρα της εφηβείας του.
Από το εργαστήριο του, αρχικά στη Λεμεσό και αργότερα στη Λευκωσία, παράγεται αξιοσημείωτος αριθμός σκηνικών και κατασκευών για τα ετήσια καρναβάλια ή άλλα λαικά δρώμενα καθώς και πλήθος διαφημιστικών πινακίδων, αφισσών κτλ. Ανήσυχος και ιδιαίτερος γνώστης  της κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας, απέχει πολύ από τους καλλιτέχνες που με το έργο τους, απομονώνονται από τους ανθρώπους. Η ενασχόληση του με τη γελοιογραφία και η έκδοση της “Σατιρικής” είναι η έμπρακτη απόδειξη του επαναστατικού πνέυματος του καλλιτέχνη Μαυρογένη. Με όπλο το χιούμορ και τη λέπτη ειρωνία, ανατρέπει την πραγματικότητα όπως την ξέρουμε και βάζει τον αναγνώστη όχι τόσο να γελάσει αλλά να σκεφτεί.

 Όπως ο Μιχαήλ Άγγελος ή ο Ντεγκά θεωρούσαν τον εαυτό τους κυρίως γλύπτες, έτσι και για το Μαυρογένη η γλυπτική είναι ένα άλλο, παράλληλο πεδίο δράσης, που υπηρετεί με την ίδια επιμονή και πάθος, όπως και τα προηγούμενα.
Καθόλου τυχαία, στο ατελιέ του βρίσκει κανείς κυρίως προπλάσματα, προτομές, ολοκληρωμένα έργα τέχνης, το άγαλμα του Δία, σφήνες και άλλα εργαλεία γλπτικής και δευτερευόντως πινέλα ή χρώματα.
Σε περιόδους, εποχές και καταστάσεις που δικαιολογούσαν πολύ πιο συντηρητικές επιλογές ζωής, επέμεινε, με προσωπικό κόστος, πείσμα και πάθος, τόσο να δημιουργεί τέχνη όσο και να ζει από αυτήν.

Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη τέχνη του.


Πήγασος, 1987. Ακρυλικό.

Εργάτης, 1968. Λάδι. Συλλογή ΕΔΟΝ.

Ο Γιώργος Μαυρογένης στο ατελιέ του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share your opinion